خانه / هنر در خانه / راه اندازی فست فود | نکاتی درباره راه اندازی فست فود، فست فود در تهران

راه اندازی فست فود | نکاتی درباره راه اندازی فست فود، فست فود در تهران

راه اندازی فست فود | نکاتی درباره راه اندازی فست فود

به این مطلب امتیاز دهید

راه اندازی فست فود : برای راه اندازی فست فود چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟ چگونه یک فست فود راه بندازیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره کسب و کار ، نکات مهم راه اندازی فست فود در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

آموزش راه اندازی فست فود

ایده های خلاقانه برای فست فود ، راه اندازی فست فود

 

 

مواردی که قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود باید در نظر بگیرید

مدل کسب و کار فست فود از نوعی است که غذاها را به طریق خاصی ارائه می دهد ، مثل همبرگر و ساندویچ سرد.شما هم می توانید فست فود خودتان را افتتاح و راه اندازی کنید هم میتوانید امتیاز شعبات فست فودهای دیگر را مثل مک دونالد را بگیرید. حالا چه این امتیاز را بخرید چه نه، برای بیشتر کردن سودتان باید یکسری نکات مختصری را بدانید ،قبل از اینکه بخواهید کسب وکار اصلی خودتان را راه بیاندازید.در زیر ما نکات مهم جهت راهنمایی قبل از راه اندازی فست فود را برای شما آورده ایم.

 

نکات مهم قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود

نوع غذا

قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود یا تصمیم گیری راجع به انتخاب نمایندگی از شرکت های دیگر ، باید نوع غذایی که می خواهید سرو کنید را در نظر بگیرید.اگرچه که فست فودها قبلا همه همبرگر سرو میکردند ، شما نباید خودتان را به این گزینه ها محدود کنید . برای مثال ، سابوی ساندویچ های سرد تازه با سبزیجات و نان سروم یکند. پاندا اکسپرس فست فودهای چینی ارائه می دهد . بدون در نظر گرفتن اینکه شما نمایندگی هستید یانه ، گزینه های غذایی که میخواهید در فست فودتان سرو کنید را ابتدا در نظر بگیرید.

 

حق امتیاز

این نکته که می خواهید فست فود خودتان را راه اندازی کنید یا نمایندگی اخذ نمایید را در نظر بگیرید. قبل از افتتاح فست فود یکی از چیزهایی که باید مد نظر قرار بدهید سرمایه تان است. :گاهی اوقات حق امتیاز یک برند مشخص ممکن است که سرمایه زیادی را بخواهد نسبت به وقتی که بخواهید یک رستوران شخصی افتتاح کنید،ولی اگر آن برند غذایی مشهور باشد بازگشت سرمایه تان بیشتر است.عموما افتتاح فست فود شخصی خودتان سرمایه کمتری لازم دارد، ولی ریسک اینکه مشتری از غذای شما خوشش نیاید زیادتر از وقتی است که شما یک شعبه مک دونالد بخواهید بزنید. علاوه بر این اگر شما دستور غذایی خاصی دارید نمی توانید وقتی شعبه جای دیگری رامی زنید آن غذا را سرو کنید چون آن نمایندگی به شما میگوید که چه بفروشید نه چیزی که خودتان دوست دارید.

 

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی فست فودتان را در نظر داشته باشید . جا از مهمترین عواملی است که قبل از افتتاح و راه اندازی فست فود باید در مورد آن تصمیم گیری کنید چون مشخص می کند که چند تا مشتری خواهید داشت. اگر موقعیت مکانی فست فود جایی باشد که دیده نشود یا ترافیک کم باشد ، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد . صاحبان فست فود معمولا رستوران خود را در شاهراه ها ، بازارها ، مراکزخرید ، خیابان های تجاری و نزدیک بقیه فست فودها باز می کنند . مراکز خرید ، دانشگاه ها ، دانشکده ها هم خوب هستند.

 

سرمایه

ببینید چقدر سرمایه برای افتتاح یک فست فود لازم دارید و چطور می توانید این سرمایه را زیاد کنید . می توانید درخواست وام و کمک مالی کنید. بهترین ابزار برای بالا بردن سرمایه این است که یک طرح کسب و کار داشته باشید تا به سرمایه گذار بالقوه نشان بدهید .طرح کسب و کار شما باید حاوی این اطلاعات باشدکه آیا شما امتیاز جایی را می خرید یا فست فود شخصی خودتان را افتتاح می کنید. اگر میخواهید حق امتیاز جایی را بگیرید حتما باید در طرح کسب و کارتان آن برند مشخص را لحاظ کنید، بازگشت سرمایه ،مزایا و سود و هزینه ها .در طرح کسب و کارتان نشان بدهید فرق شما با بقیه فست فودها چیست وچه سودی را انتظار دارید دریافت کنید.

 

کد بهداشت

تمامی قوانینی که باید ازآن پیروی کنید را قبل از راه اندازی فست فود در نظر بگیرید.هر کشوری قوانین خاص، مجوزها و گواهی های خودش را دارد . قوانین و مجوزهایی که در کشور ما باید کسب بشود را مشخص کنید،چه سازمانی مسئول است و چه گواهی هایی برای افتتاح تجارتتان نیاز دارید .

 

چگونه موفقیت خود را در راه اندازی رستوران و فست فود تضمین کنیم؟

اگرفکر میکنید برای موفقیت در راه اندازی رستوران و فست فود کارراحتی دارید کاملا اشتباه میکنید این کار بسیار دشوار است چون شما باید در تمام مراحل صبرو حوصله داشته باشید تا بتوانید تصمیمات درست را اتخاذ نمائید. وجود آرامش در شما درتمام مراحل الزامی است اگر آرامش نداشته باشید فکر شما بازدهی لازم رانخواهد داشت در نتیجه ایده ای به ذهن شما خطور نخواهدکرد و پس از مدتی متوجه درجا زدن در کارخود می شوید و ضرر خواهید کرد.در این مقاله می خواهیم راهکارهای موفقیت را بر اساس تجربه های موفق برای شما عزیزان بیان کنیم.

 

آرامش و تفکر و ایده های خلاق:

تمام افکار و مسائلی که به شما انرژی منفی می دهند راازخود دور کنید و سعی کنید همیشه آرام و منطقی باشید آرامش و تمرکز می تواند به ذهن شما در جهت ایجاد ایده های خلاقانه کمک زیادی کند.

 

تقریبا هیچ تجربه موفقی ندیدم که در آن صاحب شغل عجول و عصبی باشد انسان های موفق همواره روی آرامش خود کار می کنند و با تزریق انرژی مثبت به ذهن خود به اید هایی مثبت درجهت بهبود کار خود می رسند.

 

تجربه آشپزی:

در ادامه اگر در زمینه آشپزی تجربه کافی رادارید کار شما آسانتر است،البته تضمینی وجود ندارد، دانش شما در مورد آشپزی شرط لازم برای این کار است ولی کافی نیست!

اگر تجربه ندارید حتما در این زمینه تحقیق کنید و اگر شرایطش را داشتید آشپزی کنید و غذا بپزید دانش شما در این زمینه بسیار بااهمیت است اصلا برای راه اندازی رستوران خود عجله نکنید و تا می توانید درمورد پخت غذاهای متنوع و طعم و مزه آنها تحقیق کنید.

 

انتخاب مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب برای تاسیس مجموعه اهمیت بسیار زیادی دارد،جایی که انتخاب می شود باید با سلایق و نوع کار همخوانی داشته باشد.

مثلا شما نمی توانید یک رستوران چینی را در محلی راه اندازی کنیدکه مردم آن منطقه اقبالی به این نوع غذاها ندارندو یا درمنطقه ای که وضعیت مالی مردم مناسب است و توان خرید بالاتری دارند راه اندازی فلافل سلف سرویس نمی تواند ایده مناسبی باشد.

 

خوش فکری در انتخاب مکان مناسب و ارائه غذایی متناسب با آن مکان می تواند کلید موفقیت شما باشد.

در برخی موارد رستوران یا فست فود در کوچه یا خیابان فرعی بوده اند ولی صاحب آن از این مسئله به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با دکوراسیون بسیار زیبا و ارائه غذایی با کیفیت وتبلیغات موثرآن محل را به عنوان محلی دنج و زیبا برسر زبان ها انداخته و نتیجه خوبی گرفته اند،این تجربه ها می تواند به شما کمک کند تا با شکل گیری ایده های خوب در ذهنتان موفقیت خود را تضمین کنید.

 

اینکه شما چه مکانی را انتخاب می کنید بیشتر به بودجه شما بستگی دارد ولی اینکه پس از آن چه می کنید کاملا به ذهن خلاق شما و مشاوره هایی که از حرفه ای ها می گیرید وابسته است.

استخدام پرسنل:

در برخی موارد صاحب شغل یک آشپز حرفه ای را استخدام می نماید و او پرسنل خود را استخدام می کند و در مواردی آشپز حرفه ای (راه انداز)برای مدت مشخصی به پرسنل استخدام شده که حرفه ای نیستند آموزش می دهد و به اصطلاح منو رستوران یا فست فود را راه اندازی می کند.

 

 

هزینه تقریبی راه اندازی فست فود

حداقل متراژ فست فود

 

 

در هر صورت سعی کنید در کنار آشپز باشید و تجربه آشپزی بدست آورید.

سعی کنید در تمام مراحل با صبر و حوصله پیش بروید و از عجله بپرهیزید.وقتی عجول باشیم بسیاری از نکات ریزو ظریف را از یاد می بریم و در نهایت جزئیات کار به خوبی اجرا نخواهد شد.

 

طراحی دکوراسیون:

در طراحی دکوراسیون باید تلاش کنیم دکوراسیون با نام انتخابی و نوع کار ما همخوانی داشته باشد.

مثلا در رستوران سنتی از علائم سنتی و در فست فود و رستوران مدرن از علائم خاص خود استفاده می کنیم.دکوراسیون رستوران شما اولین بخشی است که با مشتریان در مورد سلیقه و کارشماصحبت می کند ،وقتی مشتری به دکور طراحی شده نگاه می کند می تواند خودش را داخل آنجا تصور کند و یا اینکه هیچ ارتباطی با آن مکان برقرار نکند پس دقت کنید:تابلو،دکور،مبلمان و …نقش بسیار مهمی دارند.

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی:

در نهایت به یکی از مهم ترین کارهایی که باید به خوبی انجام شود می رسیم این جمله را از هر آشپز خوبی می توانیم بشنویم که غذای خوب با وسایل و تجهیزات خوب طبخ میشود و ما در این مرحله باید با شرکتی کار کنیم که رزومه قابل قبولی داشته باشد.هر شرکتی مدعی انجام کار خوب وخدمات مناسب است شما با کمی تحقیق می توانید از سوابق شرکت ها در تجهیز آشپزخانه های صنعتی مطلع شوید و کار را دست کاردان بسپارید.

 

تبلیغات موثر:

تبلیغات شیوه های گوناگونی دارد ما سعی می کنیم برای بازدهی بالاتر از بیشتر روش ها استفاده کنیم ولی روی موثرترین روش ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

روشهایی مثل پخش بروشور در محل و سرو غدای مجانی در افتتاحیه و … روش های معمول است اما برای بلند مدت دو روش بسیار موثر و مهم داریم

 

روش اول :ارائه غذای با کیفیت و قیمت مناسب. شاید پرسش شما این باشد که قیمت مناسب چگونه محاسبه می شود و غذای خوب با قیمت مناسب چگونه می تواند برای ما تبلیغ موثری باشد؟

 

در جواب باید بگویم قیمت غذای شما از تمام رقبای شما که کیفیت نزدیک و همسطح دارند باید کمی پایین تر باشد و چگونه این کار باعث تبلیغ می شود باید بگویم از طریق موثرترین روش که در آن مشتریان شما با تعریف از خدمات شما برای شما تبلیغ خواهند کرد.

 

روش دوم: تبلیغات در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام در ایران، تبلیغات در شبکه هایی که امکان گذاشتن کامنت در آنها وجود دارد می تواند برای شما که کامنت های مثبت زیادی دریافت کردید بسیار موثر باشد و امکان آشنا شدن کاربران مختلف در هر نقطه ای از دنیا با رستوران یا فست فود شما بیشتر خواهد شد و این روش حتی می تواند از روش اول هم بهتر باشد.

 

تمام مراحل فوق باید به درستی و گام به گام و با صبر و حوصله زیاد انجام شود ولی چیزی که مهم ترین عامل برای تضمین موفقیت کاری شما خواهدبود اراده قوی و صبر و استقامت شما در شرایط سخت است.

 

شما باید بتوانید پس از راه اندازی و افتتاح رستوران خود مخارج خود را مدیریت کنید و تمام مخارج غیر ضروری را حذف کنید همچنین مسائل مالی خود را به روز مدیریت کنید یعنی هر روز حساب بدهکار و بستانکار خود را داشته باشید و محاسبه سود و زیان هر هفته الزامی است.

سرو سامان دادن به بخش مالی کار یکی از حساس ترین وظایف شماست.

 

هیچگاه خلاقیت و به روز بودن را فراموش نکنید،سعی کنید با تنوع در بخش های مختلف کار جذابیت بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنید. مدیریت صحیح پرسنل و حضور همیشگی شما در محل کار الزامی است ، دانش مدیریت و آگاهی از شرایط پرسنل و مدیریت مناسب بخش بسیار مهم کار است.

برای موفقیت مشاوره با اشخاص حرفه ای و معتمد بسیار مفید خواهد بود.به خودتان انرژی مثبت بدهید واز مسائلی که انرژی منفی به شما می دهند بپرهیزید.

 

 

مجوز فست فود

فست فود

 

 

 

منبع : نمناک/ .irangoodfood.ir


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

تزیین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین ۹۹

تزیین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین : با سری جدیدی از نحوه دیزاین و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *